måndag 14 januari 2013

Dagens träningspass #2

Ibland är livet frustrerande. Som idag till exemple. Jag hade planerat sedan i går kväll att jag skulle gå hem från jobbet idag. Det är en ordentligt lång prommenad som går längs mörka cykelvägar där det så här års inte passerar så där värst mycket människor. Men med en ljudbok i öronen så brukar det gå rätt så bra och rätt som det är (två timmar senare) så är man hemma.
Det blev dock inte riktigt så idag. Min telefon är gammal och förlegad och på något sätt existerar det ett glapp mellan telefonen och sladden när man ska ladda den. Därför fick jag inte med mig en fulladdad telefon till jobbet som jag hade räknat med. Så lagom vid tre när jag skulle gå hem så lyste batteriet väldigt rött. Nähä tänkte jag - ingen ljdbok att lyssna till. När jag sen kommit en halvtimme in i den där planerad prommenaden ska jag ta upp mobilen för att kolla hur det hela såg ut så var den stendöd. Eftersom ingen visste att jag skulle ge mig ut på denna lilla prommenad vann då förnuften och kanske även den lata sidan och jag hoppade på första bästa buss. F*N!!!
Som tur väl är så finns det lite back-up planer här hemma. En timme med mina gummiband fick det bli istället och det fick helt enkelt duga.

Min telefon kanske inte riktigt är så här gammal - men nästan i alla fall. Dags att skaffa en ny snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar