onsdag 2 januari 2013

Så här ska 2013 se ut

Årets första träningspass blev avklarat i går och nu är det dags att komma in i rutiner igen. Cirka 50 minuters tyngdlyftning och 20 minuters konditionsträning blev det. Faktiskt var det förvånatsvärt mycket människor på gymmet - eller det kanske inte var så förvånande egentligen med tanke på att det är nytt år. Och ja - där var mest tjejer.
Träningen för året har jag tänkt ska gå ut mycket på kondition blandat med styrka någon gång i veckan. Jag vill också prova många nya grejer till exemple spin och box. Box verkar hur kul som helst och spin kan vara bra att träna upp inför cykelsäsongen ute. Kort sagt så har jag massor jag vill göra inom träningen. Men målet är att till sommaren kunna springa en halvmil utomhus.

Vad gäller maten så kör jag på precis som tidigare. Tycker att det än så länge fungerat riktigt bra med maten så det vill jag fortsätta hålla och nu måste jag komma igång att skriva in maten i min app igen. Det är ett otroligt bra hjälpmedel även om jag inte är exakt i min mätning av maten. Något jag ska försöka dra ner på är alkoholen. Tro mig inte fel - jag är ingen storkonsument utan det blir mer något glas till maten fredag lördag. Det behövs egentligen inte så det tänkte jag att jag skulle klara mig utan. Nu ska jag få en smal och framför allt hälsosam kropp. 2013 året då jag ska nå mitt mål och ändra mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar