fredag 15 augusti 2014

Hahaha

Tillåt mig skratta. Jag kan ha nämnt något i tidigare inlägg om att jag nu skulle vara tillbaka här på bloggen, att jag nu verkligen skulle ta tag i mitt liv.

Och vips så hade det gått 10 dagar utan minsta livstecken.

Nu är det väl så här att viss skillnad har jag gjort med mitt liv. Närmare 4.7 kg minus på vågen. På tio dagar alltså. Det känns helt fantastiskt bra.
Detta har jag uppnått genom att ändra min kost och till viss del röra mig lite mer. Jag har inte på långa vägar varit ute och gått regelrätta promenader, men jag har förflyttat mig sträckor på 10-15 minuter med benen istället för att ta bilen. Jag har också sprungit benen av mig på jobbet känns det som. Och där nuddade vi givetvis vid anledningen till att jag varken hunnit vara aktiv här på bloggen eller orkat med promenader.

Nytt läsår har startat och med det en massa nya vilda 3-åringar att jobba med. Jag är förskollärare och har de senaste åren mer eller mindre jobbat uteslutande med 5-6 åringar. Jag lovar er att det är ganska stor skillnad på en 6-åring och en 3-åring. Slut är bara ett namn för vad jag är för tillfället.

Så av den anledningen kan det tyvärr bli lite oregelbundna uppdateringar. Men jag kommer fortsätta fokusera på kosten och jag ska försöka komma igång med promenader. Jag tycker ju egentligen ganska mycket om dem.
vintage balance scale // wood and metal vintage scale weight scale. $16.00, via Etsy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar