måndag 4 augusti 2014

Hur var då den första dagen

Great website to figure out how many calories you're really losing when you exercise!

När jag ändå är tillbaka är det väl lika bra att vi kör ett inlägg till idag. För jag måste ju helt enkelt berätta lite om hur den här första dagen har varit den här gången.
Jag har faktiskt skött mig ganska bra. Okej det finns kanske vissa mindre nödvändiga moment som den lilla biten vitlöksbröd till den i övrigt ganska nyttiga broccoligratängen med kycklingfilé till. Jag kanske inte borde ha mjölk i mitt te för på så sätt blir det ganska många extra kalorier (vilket jag för övrigt inte räknar).

Sättet på vilket jag har tänkt kickstarta min viktnedgång den här gången är faktiskt något väldigt okarakteristiskt mig. Jag är egentligen mot allt vad dieter heter och är för att lägga om en väldigt felande livsstil. Trots detta har jag denna gången, ivrigt påhejad av min mamma, börjat med Herbalife pulverdiet. Det går ut på att jag ersätter två av dagens mål med pulver blandat i bland annat mjölk. Idag blev det frukosten och lunchen jag ersatte för att sedan äta tidigare nämnda broccoligratäng. I morgon blir det förmodligen på något annat sätt. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta än men jag ska ge det några veckor och se vad jag tycker. Första spontana intrycket är dock att jag saknar tuggandet som till exempel ett knäckebröd ger mig.

Idag har jag faktiskt också för första gången sedan i maj varit ute och rört på mig. Det var absolut ingen lång runda och den gick allt annat än snabbt med tanke på kondis och en väldigt värkande rygg, men jag gick. Jag gick i 35 minuter. Jag känner att trots att det inte är någon jätteprestation, när jag tänker på vad jag förr har kunnat prestera, så är jag nöjd. Framför allt är jag nöjd för att jag tog mig ut och gick. Är det något jag tror är viktigt är att ge sig själv en klapp på axeln när man faktiskt gör något som är bra. Heja mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar