måndag 16 januari 2017

Nu är jag igång

Så då var det dags att sätta igång. Dag 1 är här och den började på allra bästa sätt, nämligen en timmes mys med skrattande bebis i sängen. Men nu sover hon och jag äter frukost. Det här med att sitta och äta frukost framför datorn är absolut inte det bästa egentligen - enligt dem som kan - men för mig fungerar det eftersom jag då äter långsammare än vad jag gör o jag sitter själv vid matbordet. Oavsett - frukost. Idag tänker jag bjuda på en banal frukostbild för jag har förstått att det är sådant man gör. Idag består frukosten av fil med banan och ett knäcke med avokado och tomat. Mumsigt värre även om det kanske är lite väl lite proteiner för att vara sammansatt på bästa sätt. Till detta dricker jag grönt te och och vatten.


Planerna för dagen i övrigt är att försöka skriva ihop något form av matlista och försöka övertala maken att vi måste åka och handla. Sen ska jag ta barnvagnen och ge mig ut på en lång promenad. Det ser ut som om solen vill titta fram och det är några minusgrader så det är nog väldigt skönt ute och perfekt gåväder. Under dagen ska jag också försöka skriva några inlägg, både till den här bloggen och min bokblogg Fantastiska berättelser. Utöver det ska jag mest bara dottermysa.

För övrigt vägde jag in mig ordentligt i morse och vågen stod på 95.7 kg. Nu är det nedåt som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar