fredag 20 januari 2017

Vegetariskt

Maken är inte mycket för det här med vegetariskt. Det måste vara kött till varje måltid inbillar han sig. Helt ärligt är väl inte jag heller så där värst insatt i det vegetariska köket eftersom jag också är väldigt glad i kött, men ibland vill jag gärna försöka för det finns ju hur mycket som helst som man kan laga. Igår jobbade han jag bor med hur som helst länge och då passade jag på.

Inget märkvärdigt blev det inte och det var helt från mitt eget huvud vilket inte är vanligt så jag egentligen avskyr att laga mat. Men om man bortser från att jag glömde krydda så blev det faktiskt himla gott. Det där med kryddningen skyller jag i övrigt på dottern som bestämde sig för att börja tjura precis när jag skulle laga mat.

Låt mig presentera Bönpasta med grönsaksgryta, typ....


Jag fräste till paprika, konserverade champinsjoner, körsbärstomater och oliver i en wookpanna. Hade tänkt slänga i lite vitlök men som sagt, gnällig dotter. När det fräst ett tag hällde jag i en burk lättcreme fraiche och kokt bönpasta. Lät det koka ihop ett litet tag och sedan serverade jag det tillsammans med stek halloumi. Det bästa av allt är att det kommer räcka till ett par portioner idag också.

2 kommentarer:

  1. Kan tipsa om kokböckerna Mera veggo och Ännu mera veggo av Lisa Bjärbo och Sara Ask. �� Vi äter mestadels bara vegetarisk mat och lagar nästan bara utifrån de här två kokböckerna. Dom är helt suveräna! Enkla recept, gott som fasen OCH folk blir nyfikna på maten och vill ha recepten (fastän dom aldrig äter vegetarisk mat för det blir man inte mätt på).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den första tror jag faktiskt att jag har hemma. Problemet är att jag avskyr att laga mat, och därför mest bara slänger ihop lite vad jag hittar. Egentligen borde det bli enklare om man bestämde sig för att följa lite recept. Synd att inte använda fina kokböcker när man har dem.

      Radera