söndag 22 januari 2017

Måndagsvägning #1


Måndag morgon och dags att redovisa resultat på vågen. Och även om det inte har varit en fantastisk vecka på något sätt varken matmässigt eller motionsmässigt så är det ändock ett minus jag har att redovisa. Närmare bestämt -2.2 kg och det får väl ändå ses som godkänt. Alltså är min nuvarande vikt 93.5 kg.

Faktiskt så har jag maten planerad för veckan - eller halva veckan. Kanske inte världens nyttigaste mat alla dagar, men heller inte helt katastrof. Faktum är att all planerad mat gör att risken för snabbmat minskar radikalt och då är allt annat nyttigare.

I går åt jag i alla fall ganska så nyttigt. Jag provade något jag aldrig gjort förut - avokadohalvor med ägg i. Det var himla gott och jag kan mycket väl tänka mig att göra det igen. Tyvärr bjuder jag inte på någon bild på den maten, för trots att det var gott så var det inte speciellt fotogeniskt.

Nu ska jag se om jag inte kan ta tag i den här dagen. Dottern sover, mannen sover, jag äter frukost. Men snart ska det nog allt bli full rulle även här. Tvätten måste till exempel få lite omsorg igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar