torsdag 6 december 2012

Upp med humöret

En dags blogguppehåll men inget uppehåll med träningen, trots att jag trodde att det skulle bli så. Faktum är att jag kom till gymmet i går morse innan jag började jobba och där fick det bli en lugn variant av träning (med andra ord inget springa). Kommer nämligen till gymmet, ställer mig på löparbandet för att börja värma upp när jag kommer på - f*n, jag har glömt schampo och duschtvål hemma. Så med andra ord, svettas så lite som möjligt.

Idag är å andra sidan en deppig dag. Det är helt enkelt för stressigt och jobbigt på jobbet för tillfället beroende på sjukdomar, vikariebrist och annat. Istället för att jobba till halv fyra i morgon som var tanken åker jag på att stänga. Att stänga en fredag är nog det absolut minst roliga som finns. Dessutom har jag äran att stänga både nästa tisdag och fredag. Plus en väldigt sen onsdag. I vanliga fall stänger jag en gång varannan vecka. Därför blev jag väldigt deppig. Det är nämligen alltid samma personer som ställer upp och hoppar in och det känns som jag ställt upp väldigt mycket den här hösten. 

Sluta deppa, upp med humöret säger jag nu istället till mig själv. Kanske ska jag plocka upp en bok, eller så ska jag ta och gå en skön runda i det kalla, men soliga vädret. Det hjälper i alla fall inte att deppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar