lördag 1 december 2012

Vägning #4


Nu har det gått fyra veckor sedan jag hade min ivägning och började resan mott mitt nya jag. Om man bortser från vecka två så är jag nöjd och tycker att det har gått relativt smidigt. Jag har rört mig så mycket mer än vad jag gjorde innan - faktiskt så har jag rört mig nästan varje dag sen den gången och bra varition tycker jag också att jag fått till. Jag har cyklat, sprungit, gått och gymmat. Dessutom har jag kört hemma med mina gummiband. Med andra ord både kondition och styrka.
Så vad stod nu vågen på i morse - jo 94,4 kg. Det betyder att jag hittills har minskat med - 6,1 kg och det känns otroligt bra faktiskt. Med lite tur, flyt och jävlar annama kanske det inte är helt omöjligt att tappa 10 kg fram till jul. Absolut inget måste men det hade varit skönt.
Sen så tog jag faktiskt fram måttbandet i morse också. Tänkte jag skulle göra det ca var fjärde vecka. Där hade det också hänt en hel del.
Mage (121 cm) - 117 cm = -4 cm
Midja (101 cm) - 92 cm = -9 cm
Lår (74 cm) - 68 cm = -6 cm
Vad (41 cm) - 38 cm = -3 cm
Bröst (120 cm) - 115 cm = -5 cm
Rumpa (119 cm) - 116 cm = -3 cm

Kan stolt meddela att första delmålet är uppnått. Så nu ska jag se om plånboken har råd med ett par byxor bland alla  julklapparna.

Min nuvarande vikt är 94.4 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar