onsdag 28 november 2012

8.43 km

Av någon anledning är det inte jättelockande att ge sig ut att cykla klockan 7 på morgonen längre när regnet strilar ner, det är kallt och allmänt ruggigt. Så därför så fick sambon stå för skjutsen idag på morgonen med följd att jag inte hade något transportmedel att använda mig av på vägen hem. Den gamla Anna hade antingen ringt föräldrarna eller traskat i långsamt mak gnällandes på värkande fötter till busshållplatsen och efteråt tyckt att jag var duktig som gick i alla fall de där 20 minuterna till bussen. Men nya Anna var förberedd. Hon hade stoppat ner nya underbara träningsoverallen i en kasse, en underställströja, reflexsväst och skönaste pannbandet. Lämnade jeanse och tröja på jobbet och började sen gå till ljudet av Ann Rosmans Porto Francos väktare. Busshållsplatsen låg idag bara 15 minuter bort. Fötterna försökte jag inte ens tänka på (trots världen största blåsa efter gårdagens gymsession) och sen gick jag. Gick och gick i 1 timme och 32 minuter - nära 8,5 km. Det är lite skillnad på knappa 4 veckor. Nu är jag uppe i 17 raka dagar med motion. Men i morgon får jag se hur jag löser det eftersom jag jobbar från ca 7 på morgonen till 17:30 för att direkt åka på julbort. På förhand låter det inte som en lysande dag precis. Men på något sätt ska jag lösa det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar