måndag 12 november 2012

Måndag

Måndag igen. Jippi! Inte! Måndag är absolut inte min favorit dag i veckan men denna var åtminstone kort dag på jobbet. Men den bli längre i morgon så jag vinner ju egentligen inget på att ha en kort dag.
Igår innan vi for på den mycket trevliga fardagsmiddagen levererades Veckans middag - en sån där matkasse - hem till oss och första receptet har blivit tillagat idag av mig och sambon. Kyckling med röd pesto och oliver serverat till coscos och sallad föll mig precis i smaken. Sambon var däremot lite skeptisk och påstod att han fick i sig på tok för lite kalorier. Bara för att kycklingen stektes i olja och inte smör samt att det var matlagningsgrädde i istället för vanlig vispgrädde. Ska väl tilläggas att min sambo också skulle behöva gå ner i vikt men att försöka lura honom till det är som att cykla i motvind. Man kommer ingen stans.
Hur som helst ska de bli väldigt trevlig det här med matkassen som vi ska prova i tre veckor. Jag ser det som lite inspiration eftersom jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt att hitta på mat och att sen laga den. Det var genast roligare idag.

Efter middagen blev det en snabb promenad runt byn. Riktigt skönt var det att gå idag. Precis så lagom kallt så det bet lite i kinderna men inte så jag frös. Det hela visade sig på tiden. Rundan brukar ta 40 minuter. Idag tog den 35. Känns mycket bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar