lördag 3 november 2012

Resans början. Nu är det dax.

Nu är det liksom dax. Det är inte första gången jag säger det och jag har en historik av att klara av att gå ner i vikt och har tidigare haft relativt enkelt för det. Problemet är dock inte att gå ner 20 kg. Det har jag gjort förrut.  Problemet är att behålla den där ideala vikten - eller att inte ge upp när det känns motigt. För det finns många anledningar till att gå ner i vikt. Det handlar faktiskt inte bara om det rent estetiska. Visst är det roligt att kunna köpa kläder som sitter bra på en men huvudsaken är faktiskt att må bra. Och må bra kan man göra trots att man väger lite mer. Men det gör inte jag. Därför är det nu dax att låta kilona rasa. För som sagt anledningarna är många.

I morgon ska jag väga mig. Det händer att jag gör det ibland, dock inte för ofta. Jag ska dessutom använda mig av mitt måttband för att se om det räcker runt (nu var jag lite självironisk). Jag ska dessutom sätta mig och skriva mål och belöningar. För det behöver jag, den där lilla moroten som ska hjälpa mig på traven. För nu har resan börjat och jag tänker fullfölja den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar