fredag 23 november 2012

Fredagsfunderingar

Det blev något litet unnat mig ikväll. En pepparkaka till en kopp te medans jag spelade spel tillsammans med mamma och pappa ikväll. Sämre kan man ha det framför allt när sambon har övergivit mig för dreamhack denna helgen.
Just nu sitter jag och mår rätt så bra. Sitter och lyssnar på några riktiga favoritlåtar samtidigt som jag skriver om favoritförfattare på min andra blogg. Funderar på att snart krypa till sängs med kisarna och kanske läsa lite ur Hobbiten eller Bilbo som jag tycker den gott kunnat fortsätta att heta. I morgon bitti ska vi se om det går bättre med motionen mot vad det har gjort idag. Visst jag har rört mig mina 30 minuter och lite till. Men jag hade egentligen tänkt börja dagen med en runda - kanske till och med en löparrunda. Men istället blev det snozze i 2 timmar när jag hade sovmorgon. Kanske i morgon bitti.
I morgon funderar jag också på att väga mig. Känns mer logiskt att göra det en lördag än en söndag av någon anledning. Kanske för att man äter lite godare mat på en lördagskväll. Kanske är egentligen måndag morgon den bästa dagen men det har jag aldrig gjort tidigare så det känns avigt. Hur som helst hoppas jag att vågen visar på viktnedgång denna veckan för jag har verkligen ansträngt mig. Men jag tar inget för givet efter förra veckan. Idag kunde jag i alla fall knäppa min jacka utan att få ångest och andningssvårigheter för att den sitter för tajt över bröstet och det ser jag som något positivt i alla fall.

Mycket roligt spel som jag varmt kan rekommendera. Lite lagom svåra frågor.
Givetvis var det detta spel jag spelade med päronen ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar