lördag 24 november 2012

Positva tankegångar

Yes. I morse kom jag faktiskt ur sängen. Fick på mig träningskläder, åt ett äpple och gav mig sen ute på en jogging/gå runda. Precis utanför min ytterdörr börjar nämligen en trevlig liten slinga/grusväg som leder upp till en gammal herrgård och som sen leder vidare till asfalterad väg igen efter ca 1,5-2 km. Fortsätter man sen på den asfalterade vägen så har du en perfekt väg som leder hem till start igen. En perfekt runda med andra ord att öva sig att springa på, 3,66 km. Målet för dagen var att springa så länge det var grusväg och hör och häpna det gjorde jag. Jag gav inte upp trots att det var riktigt megajobbigt en stund. Det enda jag ångrar lite är att jag inte fortsatte springa i alla fall en liten bit till för att överträffa mig själv. Men det får vi ta en annan dag. Jag sprang i alla fall det jag hade förutsatt mig och är mycket nöjd med det.

Nu är jag verkligen taggad till att lära mig springa, för jag tycker faktiskt att det ser rätt skönt ut. Så när jag fick lite pengar av farmor i namnsdagspresent (hade namnsdag i måndags) så kunde jag inte låta bli att införskaffa ett joggingset. Inte det lyxigaste på något sätt, egentligen är det nog bara en träningsoverall, men den har bra fickor som jag kan ha telefon och nyklar i när jag är ute om motionerar och den var inte farligt dyr. Med ett gammalt tillgodokvitt så gav jag bara 139 kronor. Helt okej tycker jag.
I övrigt kom det med ett par jeans (tack mamma) och ett par ordentliga vagabondskor (tack pappa). Hade nästan kunnat tro att jag fyllt år men är man bortskämd som sambon säger så är man. Det har jag inte lidit av i alla fall.

Till på köpet på denna ytters poitiva dag så vägde jag mig i morse. Eftersom det inte riktigt är vägdag idag så ska jag kolla vad vågen står på i morgon bitti. Kanske gäller dagens vikt, annars blir det i morgon.

Blå Jeans June, Straight-jeans med stretch i 5-fick...
Slutligen tycker jag faktiskt att jag förtjänar en liten guldstjärna för dagens insats i löparspåret. Och sen så ger jag mg fasen på att någon form av motion ska det bli även i morgon. Kanske till och med att jag ger mig ut och springer, men allra helst vill jag nog till gymmet för det var ett par dagar sedan nu.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar