måndag 26 november 2012

En nästan helt vanlig måndag

Ny vecka nya tag. Dagen började si så där får jag väl tillstå. Att börja 6.15 när man knappt kunnat somna kvällen innan är ju inte världens mest lyckade kombination. Så jobbet blev mest som i en dimma idag. Tur att vi har så snälla barn på mitt jobb. Som tur väl var kom jag också hem relativt tidigt, närmare bestämt 12.30. Och då på något sätt vände det. Jag såg på något sätt resultat av mitt slit de föregående veckorna. Istället för att slänga mig i soffan och glo på TV och somna en runda valde jag att ut och gå. 55 minuter i för mig rask takt är verkligen inte fy skam. Och vet ni vad. Jag blev faktiskt piggare av promenaden, piggare än om jag hade lagt mig att sova. Dessutom lyckades jag gå bort lite av träningsvärken som spökar i benen.

Till middag blev det sen något alldeles fenomenalt. Har alltid sagt att jag avskyr fiskgratäng. Men idag var det det som bjöds på med Veckansmiddag och då var det bara till att äta. Spättafiléer fyllda med kräftstjärtar, dill och citron sås tillsammans med potatis, sockerärtor och rödlök. Mums. Det är definitivt något som kommer att tillagas på *vägen 40 igen. Tyvärr blev det ingen bild men jag kan lova att det var tilltalande även för ögat.

Nu på kvällen ska vi sen in till syrrans sambo. Hipp, hipp hurra för han fyller 29 år idag. Har hört rykten om att det kommer serveras smörgåstårta. Är inte jätteförtjust i det så det passar ju bra. Men en lite bit ska jag unna mig. Det får definitivt plats i kaloriräknaren idag.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar