söndag 25 november 2012

Jag är duktig

Jösses vad jag kan. Idag har jag sprungit 30 minuter på löpbandet plus 17 minuter intervall. Jag som alltid sagt till mig själv och alla andra att jag inte kan springa. Och vet ni vad. När man väl kommit förbi de där första fem minuterna är det riktigt skönt. Och nån stan mellan 5 och 15 märker man knappt att man springer, jag är nämligen helt koncentrerad på ljudboken som snurrar i öronen. Efter löpningen tog jag 10 minuter på en sådan där "gåmaskin" - crosstrainer - där man får in armrörelser också. Har aldrig varit något stort fan av den maskinen, men idag gick även det riktigt bra, kanske för att på denna maskinen (till skillnad från den gamla) så satt fötterna lite närmare varandra vilket är bra för en kortis som jag.
Lite maskiner fick det också bli, mage, rygg och armar i 30 minuter och lite gång i 6% lutning. Nu är jag helt klart trött i kroppen, fast fylld med massor av ny energi och ser fram emot en varm dusch för stela muskler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar