lördag 17 november 2012

Gnällinlägg

Igår var en jobbig dag. Jag kan väl inte dirket säga att jag gick runt och var hungrig hela dagen, men definitivt sugen. Känslan var att jag helt enkelt bara ville vräka i mig. Och det påverkade även hur jag kände mig i min kropp. Jag kände mig stor (okej jag är stor), äcklig och trög. Det var jobbigt att cykla, framför allt hem från jobbet. Kläderna var inte bekväma, inte ens mitt superunderställ. Tillslut var det skönt att bara krypa upp i soffan och titta på Biggest loser och gotta mig i någon annans framgång. Tyvärr har jag kommit så långt in i säsongen så de börjar bli mindre än mig, till och med en del män så det hjälpte ju inte upp självförtroendet dirket. Jag är imponerad av hur de kan gå ner i vikt så snabbt, och då har det inte att göra med hur många veckor de ha hållt på. För som tv tittare rör det sig ju faktiskt bara om timmar och det blir en avig syn på livet.

Nu har jag gnällt färdigt, trots att det ibland är skönt att få gnälla. Idag känns allt bättre, kanske framfrö allt att jag har sovit lite längre idag och är relativt utviland. Sen så finns ju känslan av att jag alldeles strax ska åka på loppis/second hand vilket är en av mina helgfavoriter. Jag älskar det. Sen blir jag så illa tvungen att åka ett par byxor. Jag vet att det var - 5 kilo som gällde. Men vad ska man göra när de enda två par byxor som jag ägde och som jag kommer i har gått sönder under loppet av en vecka. Finns inte så mycket att välja på då. Och förhoppningsvis visar vågen på -5 i morgon så då behöver jag inte ha dåligt samvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar