måndag 5 november 2012

Blodsockerfall och kalorier

Sitter just nu vid dator efter att ha landat efter en lång och intensiv dag på jobbet. Sitter och dricker en stor balja te samtidigt som jag knaprar på ett päron som är så stort så det måste vara från yttre rymden.

Är för första gången handledare för en lärarstudent och det är väldigt spännande men rätt nervöst samtidigt. Tillsamman med en rejäl minskning av kosten så är jag helt slut nu ikväll. Tyvärr får det väl tilläggas att det inte blev den nyttigaste maten heller. Min sambo älskar all typ av snabbmat och tyvärr lurar han in mig i det träsket i och med att jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt att laga mat. Därav kebab ikväll. Men jag valde i alla fall det något nyttigare altenativet kebabsallad.

 I stort tycker jag att min dag matmässigt varit bra - har definitivt inte ätit för mycket utan kanske snarare tvärt om eftersom blodsockret var nere vid fotknölarna när jag kom hem från jobbet. I början av viktminskningen nu så använder jag mig nämligen av appen Shape up i min telefon och det är en himla bra app. Du skriver in allt du äter och sen räknar du kalorier. Det enda problemet är att jag är så rädd för att jag ska äta för mycket eller räkna för lågt när jag skriver in maten så i slutändan har jag inte alls ätit de där 1500 kalorierna jag ska ha i mig utan ligger ca 500 kalorier för lågt vilket inte alls är bra. Därav lågt blodsocker. Som en konsekvens så måste jag sen äta på kvällen och då äter jag bara för att jag måste och inte för att jag är hungrig - där av jättepäronet. Så i morgon får jag nog vackert försöka äta lite mer på dagen.

Nu ska jag försöka googla runt på olika bloggar för att försöka hitta lite inspiration till goda frukostalternativ som jag kan stå mig länge på. Frukost är definitivt det mål på dagen som är viktigast för mig. Får jag inte en ordentlig frukost blir jag både grinig och trött under resten av dagen. Samtidigt måste frukosten gå fort att göra, helst inte ta mycket längre tid än att bre en macka för jag har otroligt svårt att komma ur sängen på morgonen. Tips tas gärna emot.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar