söndag 18 november 2012

Fan den som ger sig...

Jag hann inte mer än börja tycka synd om mig själv i soffan efter vägningen förrän jag chockade kroppen med att dra till gymmet. Med tanke på att det säkert var minst ett år sedan jag var där så var det verkligen en chock. Men löpbandet fick sig en ordentlig körare då jag började på det i 30 minuter. Lutningen fick ligga på 1% medans hastigheten varierade från 4.0 som uppvärmning till 7.5. Sprang ca 15 minuter av 30 och det tycker jag är jättebra eftersom jag avskyr att springa (i alla fall inbillar jag mig det när jag är ute). Sen fick spincyklen ta över i 10 minuter. Här är jag lite besviken på mig själv eftersom jag hade tänkt mig en kvart, men hamnade på en cykel med extremt smal sadel som inte alls passade min breda bakdel. Med andra ord så gjorde det grymt ont där bak. Det blev inte så mycket vikter idag. Koncentrerade mig mest på några magövningar och armövningar. Avlutning blev intervallträning på löpbandet. Sprang 30 sekunder, vilade 15 i hastigheter upp till 11.0.
Nu sitter jag hemma lagom, men skönt trött i min kropp och äter en bar från Naturdiet (älskar dessa) och ett äpple. Sen duschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar